Czerwiec, 2011

Wtorek, 14 czerwca 2011

Po okolicy

Dzisiejsze wahania pogodowe odebrały mi chęci do dłuższej przejażdżki, więc pokręciłem się po okolicy. W końcu tak zaczęło wiać, że zjechałem do domu - pewnie gdzieś przeszła burza...
Poniedziałek, 13 czerwca 2011

Małe Jezioro Rogowskie © jelon85

Bociek na obiedzie © jelon85

Królowa kwiatów... © jelon85
Niedziela, 12 czerwca 2011

Janowiec Wlkp...Wybranowo...Łopienno

Dzisiaj rano zgadałem się z Hylusiem, że po obiedzie wyskoczymy gdzieś pośmigać na rowerze. Najpierw chcieliśmy jechać w kierunku Szczepankowa, lecz po chwili się plany się zmieniły i wyjechaliśmy do Janowca Wielkopolskiego.
Pierwszy przystanek zrobiliśmy sobie w Kołdrąbiu, gdzie odbywał się festyn parafialny.W trakcie postoju odezwał się Degóru, któremu zachciało się pojeździć rowerkiem i po pół godzinie dołączył do nas w Kołdrąbiu.
Do Janowca wyruszyliśmy już w trójkę.
Dalsza trasa biegła: Janowiec Wielkopolski, Wybranowo, Flantrowo, Łopienno, Gącz, Sarbinowo II, Recz i Rogowo...
Festyn w Kołdrąbiu © jelon85

Nadchodzące ciemności © jelon85
Sobota, 11 czerwca 2011

Po Mięcierzyńskich lasach

Dzisiaj zdecydowałem się, że pojadę ponownie w okolice Mięcierzyna, aby dalej spenetrować i poznawać tamtejsze lasy. Jeździ się tam bardzo fajnie, gdyż jest dużo utwardzonych dróg. Zanim się spostrzegłem przejechałem już kilkadziesiąt kilometrów.
Leśniczówka w Mięcierzynie © jelon85

Na rozstaju dróg © jelon85
Środa, 8 czerwca 2011

Pechowa przejażdżka

Ze względu na silny wiatr wybrałem się dzisiaj w tereny zalesione m.in. Rezerwat Mięcierzyn i Długi Bród. Dojeżdżając do leśniczówki Długi Bród zaciekawiła mnie jedna polna droga, w którą oczywiście skręciłem. Po przejechaniu kilku kilometrów pojawiły się znaki z numerami domów w Dębówcu, co dało mi do zrozumienia, że znowu kręcę się w podobnych okolicach, jak w sobotę.
Nagle wyjechałem z lasu na dużą polanę i zauważyłem jakiś most. Okazało się, że płynie tam Wełna, którą organizowane są spływy kajakowe od strony Gniezna. Jak włączyłem GPS w telefonie okazało się, że jestem już na wysokości Modliszewka.
Po krótkim postoju na jednym z parkingów leśnych wyruszyłem dalej. Niestety po kilku minutach zaliczyłem pierwszą w tym roku wywrotkę. Powaliła mnie mała dziura na szlakowej drodze. Szybko się pozbierałem i wróciłem nad Wełnę, żeby obmyć się z tego kurzu i zobaczyć jak się pozdzierałem - prawe kolano, prawy łokieć i stłuczone prawie ramię. Do tego podarte spodenki i uszkodzone siodełko i tylna lampka;/
W tej sytuacji żałowałem, że nie wożę ze sobą apteczki.
Po doprowadzeniu się do porządku wyruszyłem w drogę powrotną do domu...
Jazda w terenie © jelon85

Rzeka Wełna © jelon85

Nawet polne drogi mają konkretne mosty © jelon85

Wełna biegnąca w kierunku Dębówca © jelon85

Po upadku © jelon85

Toaleta i oczyszczanie ran... © jelon85
Wtorek, 7 czerwca 2011

Po pracy...

Już długo czekałem na taki wieczór, kiedy przestanie wiać i można śmigać bez oporów:)
Walka słońca z chmurami © jelon85

Ciężkie chmury nadciągające nad Rogowo © jelon85

Czas już do fryzjera... © jelon85
Poniedziałek, 6 czerwca 2011

Niedziela, 5 czerwca 2011

Rekreacyjnie

Dzisiejszą niedzielę wykorzystałem w pełni na odpoczynek i rekreację...czyli krótka przejażdżka rowerowa, kajak, jeziorko, a wieczorem grilowanie:)
Sobota, 4 czerwca 2011

Sarnówko, Dębowiec, Gołąbki

Pomysłodawcami dzisiejszej przejażdżki byli: Degóru, któremu spodobała się wczorajsza wyprawa oraz Hyluś, który już dawno nie jeździł i w końcu nabrał sił i ochoty.
Pierwszym punktem naszej przejażdżki było Sarnówko, z którego chcieliśmy dotrzeć do Dębowca i okolicznych jezior. Tu zaczęły się pierwsze problemy z wyznaczeniem prawidłowej trasy, która wiodła przez gęsty las. Na mapie była zaznaczona jakaś "Ameryka" i ciekawi byliśmy gdzie to miejsce dokładnie się znajduje. Jak się później okazało była to nazwa działek w Dębowcu. Po przejechaniu kilku kilometrów lekko się zdziwilismy, gdyż na horyzoncie pokazało się nam gnieźnieńskie Osiedle Winiary, a w planach nie było wizytacji w Gnieźnie.
Po raz kolejny wyciągnęliśmy mapę i kombinowaliśmy plan dalszej trasy. W końcu po kilku minutach zdecydowaliśmy wybrać się do Jastrzębowa, a potem na Gołąbki, wypocząć na słonecznej plaży. Trasę do Jastrzębowa wyznaczył nam GPS z mojej komórki, który przeczołgał nas polnymi drogami i pomiędzy gospodarstwami...
W Gołąbkach plaża zatłoczona jak w sezonie. Woda ciepła, ale tylko Hyluś zdecydował się na kąpiel, po której nabrał sił na drogę powrotną do Rogowa.

Szkółka leśna Mięcierzyn © jelon85

Hyluś po kąpieli w Gołąbkach © jelon85
Piątek, 3 czerwca 2011

Wypad do Żnina

Prowokatorem dzisiejszego wyjazdu był degóru, który przyjechał do Rogowa na weekend i chciał przypomnieć sobie jazdę rowerową:)
Razem zdecydowaliśmy wybrać się do Żnina. Po drodze wjechaliśmy do Biskupina, gdzie spotkaliśmy Sebekafiremana, który był w trakcie poszukiwania "geoskrzynki". Po krótkim postoju pojechaliśmy razem do Wenecji, gdzie próbowaliśmy razem poszukać kolejnych "geoskrzynek". Niestety poszukiwania zakończyły się niepowodzeniem. Około południa Sebekfireman wystartował w kierunku Trzemeszna, a ja z Degóru wjechaliśmy na trasę rowerową, która zaprowadziła nas do Żnina.
W Żninie pokręciliśmy się trochę po centrum, nad jeziorkiem. Po krótkim postoju na uzupełnienie płynów i glukozy wyruszyliśmy w drogę powrotną do Rogowa.