Wtorek, 23 sierpnia 2011

Kamieniołomy w Piechcinie

Pomysł na tą wyprawę zrodził się już na początku wakacji, lecz ciężko było się zgrać. Wczoraj około 20 zadzwonił do mnie Sebekfireman, że zbiera się ekipa na wyjazd do kamieniołomów w Piechcinie. Oczywiście się na to pisałem:)
Z Rogowa wyjechałem o godzinie 9.25. Warunki pogodowe były sprzyjające, więc jechało się się bardzo dobrze. Miejsce spotkanie wypadło na miejscowość Wszedzień, gdzie razem z Sebkiemfiremanem i Micorem zjechaliśmy się około godziny 10.45.

Po dotarciu do głównego miejsca naszej wyprawy w pierwszej kolejności przedarliśmy się między krzaczorami do zalanego kamieniołomu. Widok błękitnej wody robi wrażenie. Plany popsuł nam ochroniarz, który kręcił się wokoło, lecz nas nie wyganiał...na szczęście:D
Następnie dojechaliśmy do wielkiego wyrobiska, którego głębokość dochodzi do 100 metrów. Obecnie roboty są tam już wstrzymane, a złoża wyeksploatowane doszczętnie.
Podziw widoków umilały nam rozbrzmiewające dźwięki syren, które poprzedzały eksplozję w drugim kamieniołomie.
Na koniec podjechaliśmy pod czynne jeszcze wyrobisko. Niestety długo nie nacieszyliśmy się widokami, gdyż szybko podjechali ochroniarze, którzy po wygłoszeniu krótkiego wykładu grzecznie nas wyprosili i podziękowali za odwiedziny zakładu:)
W drodze powrotnej zaliczyliśmy krótki postój w Słaboszewku, gdzie musieliśmy nabrać siły na drogę powrotną do domu. We Wszedniu nasze drogi się rozjechały, pożegnaliśmy się i każdy gnał do domu...