Poniedziałek, 22 sierpnia 2011

Doliną ośmiu jezior

Wracając dzisiaj z nocki wymyśliłem sobie trasę, którą dzisiaj przejadę rowerem. Postanowiłem policzyć ile jezior znajduję się w pobliżu Rezerwatów. Najpierw jednak położyłem się na trzy godzinki żeby odpocząć. Przed 11 zadzwoniłem do Hylusia, który ponownie zgodził się potowarzyszyć mi w rowerowaniu. Kolejny chętny na wypad okazał się mój brachol.
Po 11 wyruszyliśmy w kierunku Rezerwatu Mięcierzyn, zahaczając przy tym Jezioro Lubieckie. Następnie obraliśmy kierunek na Długi Bród, gdzie przejeżdżaliśmy obok Dużego i Małego Jeziora Sykule.
Po postoju przy Leśnictwie Brody wyruszyliśmy lasem w kierunku Mielna, mijając przy tym Jezioro Ławiczno, Biskupiec i Głęboczek. Niestety tylko do tego ostatniego można dostać się do samej wody. Pozostałe jeziora były mocno zarośnięte krzewami i lasami.
Ostatnie dwa jeziora na naszej trasie to Jezioro Mielno, o którym się dowiedziałem dopiero dzisiaj, że istnieje oraz znane już Jezioro Dziadkowskie.
Postój przy Leśniczówce Brody © jelon85

Mała Wełna © jelon85

Ja lece:) © jelon85

Balot mongolski © jelon85

Szczelnie zarośnięte Jezioro Ławiczno © jelon85

Plaża nad Głęboczkiem © jelon85

Podczas postoju w Mielnie zauważyłem przypadkowo tabliczkę informującą o dębach szypułkowych, które znajdują się przy Jeziorze Mielno. Jeden z nich robi swym wyglądem szczególne wrażenie. Obwód pnia wynosi 720cm.