Niedziela, 15 sierpnia 2010

Punkt widokowy w Dusznie

Po trzech tygodniach przerwy Hyluś zaproponował niedzielną przejażdżkę rowerową, której cel podsunąłem osobiście - wieża widokowa w Dusznie. Po krótkim namyśle zdecydowaliśmy się tam wybrać. Pogoda od rana dopisywała, pochmurne niebo i lekki wiaterek. Do Kruchowa jazda szła nam bezproblemowo. Po drodze mijaliśmy kilu bikerów, którzy zmierzali w kierunku Gołąbek i Rogowa. Pierwszy problem pojawił się w samym Kruchowie, gdzie tablica wskazująca kierunek Duszno była tak umiejscowiona, że nie wiadomo było, gdzie tak na prawdę jechać. Czy w kierunku Mogilna czy na Kierzkowo. Zapytaliśmy się jednego z mieszkańców tamtejszej wioski, który kazał nam jechać w kierunku Mogilna, co okazało się błędem. Dojechaliśmy do miejscowości Powiadacze, z której widać było w oddali wieżę widokową w Dusznie zupełnie w innym kierunku niż jechaliśmy. Hyluś zapytał tamtejszego mieszkańca, który wymyślił nam taką drogę, że wylądowaliśmy najpierw w Przyjmie, a potem w Dębnie. Dopiero cofnięcie się do samego Kruchowa i jazda w drugim kierunku dała nam powód do zadowolenia, ponieważ w końcu, po nadłożeniu prawie 20km dojechaliśmy do zaplanowanego celu.
Pochmurne niebo i mała przejrzystość powietrza nie pozwoliły nam nacieszyć się w pełni widokami, ale wyjazd zaliczyliśmy do udanych.
Droga powrotna bezproblemowa z przerwą przy sklepie w Gościeszynie, na uzupełnienie płynów.