Sobota, 14 sierpnia 2010

Grzybobranie...

Będąc wczoraj w pracy nabrałem ochoty na przejażdżkę do rogowskich lasów w poszukiwaniu grzybów. Wyjazd zaplanowałem sobie na 8 rano. Niestety plany moje pokrzyżowała burza, która opóźniła wyjazd o 3 godziny.
Pierwszy przystanek w brzozowym lesie i od razu pierwszy prawdziwek, który dodał mi jeszcze więcej ochoty na szukanie grzybków. Długo nie trzeba było czekać i kolejne prawwdziwki pokazywały mi się przed nogami. Następnie wybrałem się do młodnika gdzie w zeszłym roku obrodził czarnymi łepkami. Niestety udało mi się znaleźć tylko jednego. To jeszcze nie pora na te grzyby. Trzeba będzie cierpliwie poczekać chyba do jesieni.

Mój pierwszy tegoroczny prawdziwek :) © jelon85

Gdzieś tutaj są grzybki © jelon85

Mrówki walczące z żuczkiem © jelon85

Rozwścieczone mrówki © jelon85

Czarny łepek © jelon85

Wracając do domu w parku przy urzędzie gminy zauważyłem jakąś wielką białą kulę. Z początku myślałem, że jest to piłka, jednak szybko okazało się, że to jakaś przerośnięta pieczarka :)