Poniedziałek, 24 czerwca 2013

Poszukiwania tajemniczego grobowca

Przeglądając ostatnio Mapy Google natrafiłem na zdjęcie "Tajemniczy grobowiec w lesie", co stało się dzisiaj moim głównym celem wyprawy. Według mapy grobowiec powinien znajdować się w lesie, niedaleko Modliszewa. Bez problemu dotarłem w tamte okolice i zacząłem szukać mojego celu, lecz bezskutecznie. Lokalizacja nie jest zbyt dokładna, więc się jeździ po leśnych zaroślach i nic nie widać.
Będzie trzeba wybrać się tam ponownie w najbliższym czasie...
Przeprawa przez zarośnięte ścieżki © jelon85

Zając pobiera opłaty za przejazd jego drogą © jelon85

Jedyne moje znalezisko to pomnik upamiętniający miejsce ewangelickiego cmentarza, na którym chowani byli mieszkańcy Modliszewa.
Pomnik po cmentarzu ewangelickim wsi Modliszewo © jelon85

W drodze powrotnej © jelon85

Tomanek - wielkie dzięki za te dokładne dane, przydadzą się na wiosnę:)
- 19:13 niedziela, 19 stycznia 2014 | linkuj
Witam!
Grobowiec znajdziecie na współrzędnych N 52° 36.666'' E 17° 38.203''
Pozdrawiam!
Tomanek
Tomanek - 16:25 sobota, 18 stycznia 2014 | linkuj
Marcingt - dzięki za bardzo ciekawy rys historyczny dotyczący tego grobowca. Szkoda, że nie ma tam już nic z folwarku, który mógłby być ciekawym miejscem do zwiedzania:)
- 05:41 wtorek, 25 czerwca 2013 | linkuj
"Podobno to grób właściciela Modliszewa w latach 1878-1945 Jana Sicińskiego. Został pochowany w tym grobowcu wraz ze swoją żoną. W czasie wojny grobowiec podobno został zniszczony przez Rosjan. Grobowiec jest pusty, trumny pewnie zostały gdzieś przeniesione. Wieśc niesie, że ten grobowiec powstał po konflikcie rodziny Sicińskich z proboszczem Modliszewa ile w tym prawdy nie wiem. Pan Jan Siciński we wspomnieniach ludzi pozostał jako bardzo dobry człowiek i pracodawca."

W bezpośrednim sąsiedztwie grobowca w dawnych czasach znajdował się także folwark zwany Koreczno, a na przepływającej obok Strudze Gnieźnieńskiej młyn wodny. Śladów po zabudowaniach w dzisiejszych czasach brak.
marcingt
- 22:22 poniedziałek, 24 czerwca 2013 | linkuj
Hehe - ten zając to ma minę jakby narobił ze strachu :P
Zapytam się kumpla o ten grobowiec - mieszka tam w okolicy to zna pewnie dobrze teren.
sebekfireman
- 19:37 poniedziałek, 24 czerwca 2013 | linkuj

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa odnia