Poniedziałek, 28 maja 2012

Do źródła Św. Huberta

Pomysł na dzisiejszy wyjazd podrzucił Hyluś, a ja się na niego od razu zgodziłem.
Przed godziną 11 wyruszyliśmy w kierunku Annowa. Trasa do celu biegła przez Gąsawę, Łysinin, Pniewy, Ostrówce oraz Wiktorowo. Jechało się bardzo przyjemnie, bo większość trasy była z górki. Gorzej było już podczas powrotu, gdzie trzeba było męczyć się z podjazdami.
Głównym celem naszej przejażdżki było znalezienie Źródła Świętego Huberta. Z trafieniem do celu nie mieliśmy większych problemów, gdyż trasa była bardzo dobrze oznakowana.
Źródełko stanowi obecnie jeden z pomników przyrody Pałuk. Związana jest z nim legenda, która mówi, że wypływająca w tym miejscu woda uzdrowiła zranionego przez jelenia myśliwego. Na pamiątkę źródełku nadano nazwę Świętego Huberta, patrona myśliwych.
Żródło Świętego Huberta © jelon85

Postój przy żródle Świętego Huberta © jelon85

Przed wyjazdem spisałem sobie współrzędne do "kesza", który schowany był w pobliżu źródełka. Kilka minut poszukiwań i skrzynka znaleziona:)
Znaleziona skrzynka geokesza © jelon85

Pozostałości po jednej z plaż nad Jeziorem Ostrowieckim © jelon85

Gruzy po Harcerskim Klubie Żeglarskim w Annowie © jelon85

Kolejnym naszym celem było odnalezienie wielkiego głazu narzutowego, który znajduje się w pobliżu Szczepankowa. Z tym niestety nie było już tak łatwo, a ponaglał nas czas. Mamy więc pretekst, żeby wrócić jeszcze w to miejsce:)
Modrzewiowa aleja © jelon85

Widok z Ostrówca na Jezioro Ostrowieckie © jelon85

Jezioro Ostrowieckie © jelon85

Jezioro Ostrowieckie... © jelon85

Pod wieczór w towarzystwie Kaśki zrobiłem jeszcze kilkanaście kilometrów na trasie do Sarbinowa II.

wyprawa konkret degóru - 11:22 poniedziałek, 4 czerwca 2012 | linkuj
wyprawa mimo tego że nie znaleźliśmy głazy udana
MICHALHYLA
- 21:18 wtorek, 29 maja 2012 | linkuj
Ładne jeziora, jak to na Pałukach (-:
Jocker
- 19:52 wtorek, 29 maja 2012 | linkuj
Wycieczka świetna i ja może również niedługo się do Was wybiorę ;D
Kenhill
- 15:21 wtorek, 29 maja 2012 | linkuj
Bardzo ładna wyprawa do źródełka może wybierzemy się tam jeszcze raz ,zbierzemy większą ekipę i w czerwcu są dni wolne tj czwartek ,piątek ,sobota i poszukamy ten wielki głaz
jerzyp1956
- 08:02 wtorek, 29 maja 2012 | linkuj
Oooo... jaka fajna wycieczka :) Dawno mnie już nie było w tamtych rejonach. Chciałem już się pytać, gdzie zdjęcie z wielkim głazem, ale widzę że nie udało się wam go znaleźć. Za mało wody z źródełka wypiliście że się ciężko wam wracało... jak uzdrawia jelenie to zmęczonych rowerzystó też ;)
sebekfireman
- 05:19 wtorek, 29 maja 2012 | linkuj
Grigor - wiadomo, że muszę zrobić Ci reklamę naszych okolicznych jezior, żebyś jeszcze wpadł kiedyś:)
- 21:37 poniedziałek, 28 maja 2012 | linkuj
O kurde i spory dystans ja tu widzę :-)
grigor86
- 21:33 poniedziałek, 28 maja 2012 | linkuj
Przyznaj się, że specjalnie dla mnie tyle tu zdjęć jezior :-)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa ylwul