Czwartek, 22 lipca 2010

Dolina Rzeki Gąsawki i okolice

Wczoraj wieczorem zaplanowałem sobie ranny wyjazd, na który miałem ruszyć wcześnie rano, jednak budzik nie dał rady mnie obudzić tak wcześnie jak chciałem i wyruszyłem dopiero o godzinie 8. Z nieba żar dawał się już we znaki, lecz żyłem nadzieją, że w Dolinie Gąsawki będzie trochę cienia i o drobinę chłodniej. I tak też było, aż nie chciało się stamtąd wyjeżdżać. Droga do Doliny biegła przez Grochowiska Szlacheckie, Szelejewo i Oćwiekę.

Wjazd do Doliny Rzeki Gąsawki © jelon85

Jedna z tablic informacyjnych w Dolinie Gąsawki © jelon85

Stawy pełne kaczeńcy © jelon85

Dolina Rzeki Gąsawki © jelon85

Rzeka Gąsawka © jelon85

Fragment scenerii wykorzystany do kręcenia Starej Baśni © jelon85

W samej Gąsawce widać pustki, turystów brak. Plaża również pusta. Tu zatrzymałem się na krótką przerwę regeneracyjną. Po kilkunastu minutach ruszyłem przez lasy w kierunku Chomiąży Szlacheckiej. Dalej droga biegła przez Laski Wielki, Laski Małe, Łysinin, Gąsawę, Złotniki, Grochowiska Szlacheckie i Rogowo:)

Plaża nad jeziorem Oćwieckim w Gąsawce © jelon85

Po wyjechaniu z Łysinina zatrzymałem się na przystanku widokowym niedaleko Gąsawy, z którego podziwiać można okolice.
Następnie ruszyłem w kierunku Rogowa. Ostatnie 10 km to walka z wiatrem i wzniesieniami.