Poniedziałek, 5 sierpnia 2019

Rogowo - Złotów

Wykorzystując urlop udało mi się w końcu wybrać rowerem na dwudniowy wyjazd do Złotowa, najdalej położonego na północ wielkopolski miasteczka powiatowego. Byłem tam już wiele razy w odwiedzinach u rodzinki, ale zawsze samochodem.
Wyjazd zaplanowany na godzinę 6 rano troszkę się opóźnił. Wchodząc do piwnicy po rower zastała mnie taka niemiła niespodzianka, pana na tylnym kole. Szybka wymiana dętki i 20 minut później jestem już w drodze.
Początek trasy Kołdrąb, Janowiec, dalej skrótem po kamiennej ścieżce dojazd do Brudzynia, następnie Rąbczyn i Wągrowiec.

Prężnie działająca gorzelnia w Rąbczynie

Po przejechaniu 10 km dotarłem do centrum Wągrowca

Następnie podjechałem zobaczyć jak wygląda z bliska jezioro, nad którym znajduje się miasto. Jest to Jezioro Durowskie, które niestety czystością wody nie zachwyca.

Po krótkiej przerwie na uzupełnienie płynów i węglowodanów ruszyłem w kierunku Margonina, korzystając między innymi z kilku odcinków ścieżek rowerowych.

Farma wiatrowa przed Margoninem, na której znajduje się największe skupisko wiatraków w Polsce

W Margoninie krótki postój na rynku gdzie można popatrzeć na zabytkową zabudowę pochodzącą z XVIII i XIX wieku.

Kościół w Margoninie pod wezwaniem Św. Wojciecha wybudowany w XVIII wieku.

Z centrum miasta przejechałem ścieżką rowerową nad Jezioro Margonińskie zobaczyć jak wygląda plaża, która jest jedną z największych atrakcji w okolicy. Na brzegu mały park wodny z różnymi zjeżdżalniami

Most prowadzący na drugi brzeg jeziora

W drugiej części jeziora elektryczny wyciąg nart wodnych

Dalsza trasa biegła między innymi przez Szamocin.
Kościół Świętych Apostołów Piotra i Pawła wybudowany w latach 1827-1835
Za Szamocinem zajeżdżam na piękne tereny Doliny Noteci

Widok na Białośliwie

Kilka minut po godzinie 12 wjechałem do Złotowa. Krótki objazd miasta i jazda do rodzinki gdzie mogłem się przenocować i nacieszyć gościną.
Urząd miejski wraz z pomnikiem jelenia umieszczonym na rondzie, który w samo południe wykonuje obrót dookoła własnej osi, wydając przy tym z siebie dźwięki porykiwań charakterystycznych dla okresu godowego.

Centrum miasta

Jezioro Złotowskie z nadbrzeżną promenadą, która umożliwia objazd całego jeziora