Sobota, 2 lipca 2016

Dębówiec - pierwsza pana w tym sezonie

Wczoraj w końcu zabrałem się za wymianę uszkodzonego koła przy góralu na nowe, które niedawno zakupiłem. Na dzisiaj więc zaplanowałem jazdę testową w terenie.
Padło na Lasy Królewskie. Dojazd do leśniczówki Brody bez problemu. Wszystko ładnie śmigało. Powrót zapowiadał się też bez komplikacji, a tu na dwa kilometry przed domem usłyszałem wystrzał w tylnej oponie i od razu pana.
Nie pozostało mi nic innego, jak zabrać się za wymianę uszkodzonej dętki.
I tu zaczęły się schody. Po założeniu nowej chciałem napompować powietrza. Szukam wentyla, a tu z felgi wystaje tylko końcówka z jakieś 2 milimetry i pompka go nie obejmowała. Przejrzałem wszystko jeszcze raz i kicha. Felga co prawda ma kilkumilimetrowe wzmocnienie, ale to nie powinno przeszkadzać.
Stara dętka, w której zrobiła mi się 2 cm dziura nie nadawała się już do klejenia. Zmuszony więc zostałem do załatwienia sobie samochodowego transportu do domu, gdyż nie chciało mi się iść w tym upale ostanich dwóch km.
W domu porównałem dętki. Wentyl samochodowy okazał się o 16 mm krótszy. Nie dopatrzyłem się tego przy zakupie i wyszło wszystko w trasie...