Sobota, 12 kwietnia 2014

Żerniki

W sobotnie południe obrałem kierunek na Żerniki. Nie byłem tam rowerem już kilka lat. Przejeżdżając przez Tonowo znalazłem dojazd do Jeziora Tonowskiego, które zawsze uważałem za mało dostępne dla ludzi, a ma bardzo ciekawe ukształtowanie z jedną bardzo dużą wyspą i kilkoma mniejszymi.   Mam nadzieję, że w tym roku uda mi się je opłynąć w całości kajakiem.
W Żernikach zatrzymałem się przy malutkim kościółku z około 1467 roku, w którym nadal odprawiane są msze.
Przejazd przez wąwóz
Przejazd przez wąwóz © jelon85
Jezioro Tonowskie
Jezioro Tonowskie © jelon85
Kościółek pw. Narodzenia NMP w Żernikach
Kościółek pw. Narodzenia NMP w Żernikach © jelon85
Kościółek pw. Narodzenia NMP w Żernikach od strony wejścia
Kościółek pw. Narodzenia NMP w Żernikach od strony wejścia © jelon85
W Zrazimiu zjechałem na jakąś polna dróżkę, która doprowadziła mnie najpierw do Rzeki Wełny, a dalej do miejscowości Wełna. Przez rzekę można przejechać tylko po drewnianej kładce, która została wybudowana przez jednego z mieszkańców tamtejszej wioski, który chciał sobie skrócić drogę do kościoła w Żernikach.